הדרך הטובה ביותר לבחירת נעלי הריצה

ריצה, או הליכה, היא פעילות אירובית בריאה ומהנה בה עוסקים רבים, חלקם בצורה מקצועית בתחרויות וחלקם לשם ההנאה ולשמירה על הכושר.
אחד הדברים החשובים ביותר שיש לשים אליהם לב כאשר רצים, או הולכים הוא לנעל הספורט שאיתה אנחנו מבצעים את הפעילות כיוון שהיא מאפשרת לנו ריצה מהנה ללא כאבים או פציעות.
הדבר הראשון התורם לשמירה על בריאות הברכיים, הגב וכף הרגל הוא התאמה אופטימלית של נעל הריצה ולשם כך נסביר כיצד נבחר נעל שתתאים בדיוק למטרה זאת:

בכדי להבין איזו נעל מתאימה לכל רץ (או הולך), נבדוק תחילה את מבנה כף הרגל, המנח בו הוא עומד, משקל, גובה ומבנה גוף כללי.
לאחר מכן נבדוק היכן מתבצעת הריצה (שטח, הליכון, כביש וכו'), תדירות הריצה וכמובן האם ישנן פציעות או כאבים בשעת הפעילות .\

לאחר שהבנו את הצרכים, נבצע בדיקת התאמה: בשלב הראשון, נעמוד על מפת לחצים, כדי להבין את מבנה הקשת ואת אזורי הלחץ בכף הרגל.

בשלב השני, נרוץ על ההליכון, נצלם זאת וכך נוכל לנתח את התנועתיות של כף הרגל תוך כדי תנועה .

אך ראשית בואו נגדיר את סגנון הריצה או ההליכה: בגדול ניתן לחלק את כפות הרגליים לכמה סוגים ועל פיהם מותאמת נעל הריצה הנכונה.

סוגי הנעליים הן בדרך כלל: ניטרליות (neutral) תומכות (support) או מתקנות (motion control) כאשר באופן בסיסי:

  • נעליים ניטרליות (neutral) יתאימו אל כפות רגליים שבתנועה נבחין במנח ניטרליות או נוטה חוצה.
    אלה כפות רגליים בעלות גלגול כלפי פנים של הקרסול (חשוב לאבחן האם הגלגול הוא מהקרסול,מהברך או מרצועות חלשות ) יתאימו:
  • נעליים תומכות (support) לבעלי קריסה קלה ובינונית
  • נעליים מתקנות (motion control ) לבעלי קריסה חזקה.

חשוב מאד לציין שלמרות החלוקה הנ"ל, הדבר החשוב ביותר הוא נוחות המשתמש, גם אם היא אינה בסנכרון מלא עם החלוקה לסוגים.

לאחר ששיקללנו את כל הנתונים, נציע לכם מספר סוגי נעליים מחברות שונות, אותם תוכלו לנסות תוך כדי תנועה על ההליכון ובמקביל אנחנו נבדוק את מידת התאמת מבנה הנעל למבנה כף הרגל, כאשר הדבר החשוב ביותר הוא הנוחות שאתם חשים בין נעל אחת לשניה. אין טעם לבחור בנעל שהמליץ חבר, כיוון שבסופו של דבר אתם אלה שתלכו או תרוצו עם הנעל.

מידע נוסף חשוב לבחירת נעליים:

  • המידה הנכונה היא זו שבה יש רווח בין האצבע הארוכה ביותר (לא תמיד זאת הבוהן) לסוף הנעל, כך שניתן להכניס אצבע קטנה בין לבין, כיוון שבזמן פעילות, הדם יורד כלפי כפות הרגליים והרגל מתנפחת ומתרחבת.
  • עדיף למדוד נעליים בסוף היום, שכן אז הרגל מעט רחבה יותר.
  • מידת הנעליים יכולה להשתנות בין יצרן ליצרן., ולכן, עדיף תמיד למדוד את הנעליים מבלי להתחשב במספר הכתוב ויש הבדל גדול בין סקלת מידות נעלי יום יום לנעלי ספורט .
  • רוחב כפות הרגליים משתנה בין כל אחד וכך גם רוחב הנעליים, כלומר, יש מידות רוחב שונות לנעליים וחשוב שמבנה הנעל יתאים לרוחב הרגל.
  • אם יש לכם מדרסים מומלץ מאד להביא אותם לתהליך בחירת הנעל על מנת שנוכל להתאים אותם לנעל .

 

פעילות נעימה 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *